måndag 17 januari 2011

I topp på önskelistan: En egen kock och mera ork!


I natt hade jag en riktigt dålig natt vad det gäller magen igen. Är glad och tacksam över att det var så länge sedan sist... men det är ju uppenbart att man inte kan missköta sig någon längre tid. Det bästa för mig vore om det serverades näringsriktig och hälsosam mat tre gånger om dagen på bestämda tider och ett par mellanmål med bra innehåll där i mellan... men vem klarar av att ha sådan koll och planering på allting? Inte jag just nu i alla fall och det där med personlig kock verkar jag ha skaffat fel sambo för... han är om möjligt mer oplanerad än mig... skulle vi förlita oss på honom skulle vi nog leva i stort sett på köttbullar och snabbmat... och seena middagar... vid halv nio eller senare. Nej, hans förtjänster ligger på andra plan och jag vill inte byta ut honom för allt i världen! Jag har sådan tur som har honom!


Källa: http://flickrcc.bluemountains.net/flickrCC/index.php

I kväll blev det därför soffhörnet efter en intensiv dag på jobbet. Högst på önskelistan står mer ork så jag hade orkat motionera något också. Men det tar helt enkelt emot för mycket idag. Som tur är börjar jag senare i morgon så jag har redan nu bestämt mig för en morgonpromenad! Nu har jag lovat det så nu får jag så lov att kliva upp i morgon bitti!!!

Ringde pappa tidigare och trodde att nu hade han verkligen fått tomtar på loftet. Dement är han ju sedan länge men inte brukar det vara så illa som det var nu. Han var i sovrummet och letade min brorsa. Han hörde att han var där men kunde inte hitta honom någonstans i huset. Jag sade åt honom att leta vidare så ringde jag om en stund igen. Jag ringde borsan och pappa hade alldeles rätt. Min bror var nämligen på taket och skottade snö men hade fått ett telefonsamtal så han pratade i telefon. Alltså hörde pappa honom men i huset fanns han ju inte... Ännu inget besked om ett boende. Jag hann tyvärr inte ringa idag heller. Jag får väl ringa i morgon istället... det här med att man ska behöva kämpa så för allting tar sådan energi så mera ork vore verkligen på sin plats! Ser det dock som en chans att få vila lite med hjälp av kursen den här veckan. Räknar med att huvudet kommer att vara fullt. Men att få kurs gör ju att man kan fokusera helt på sitt eget lärande och på sig själv. Det är man inte bortskämd med i mitt jobb där den mesta energin läggs på eleverna och att försöka motivera dem till att lära sig mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar