söndag 30 januari 2011

chockerad!

Hade någon sagt till mig vad jag skulle göra idag hade jag protesterat högljutt och hade jag bestämt mig för att göra detta innan hade det aldrig blivit av. Jag har putsat fönster! Det är en riktig, riktig skräll i mitt liv! Inte så att jag inte putsat fönster det senaste året. Nej det är nog tre eller fyra år sedan jag putsade mina egna fönster senast. Vi bor mitt i stan och det är ett väldigt otacksamt jobb för de ser nästa likadana ut på en vecka. Sedan är vi ju jämlika sambon och jag och delar på det mesta av hushållsarbetet men han har aldrig putsat fönster så det ligger liksom på mig... och då blir jag lite tjurig och gör det inte. Gör inte han gör inte jag hellr. Fånigt! Jag vet! Har en kollega som är allvarligt och djupt imponerad över att jag står ut med skitiga fönster men... jag ser överhuvudtaget inte att de är skitiga om inte solen skiner direkt på dem. Men nu var det sådär att man knappt såg ut genom dem. Har bara putsat det i vardagsrummet och i sovrummet och inte tagit mellan dem så vissa tycker säkert att jag fuskat. Men det skiter jag! Nu ser man ut, även om solen skiner på dem i alla fall. Dem i köket får jag ta en annan dag för jag ville hinna dammsuga av och byta i sängarna också innan sambon kommer hem. Pratade med honom på förmiddagen och han hade sovit jättedåligt i natt också. Funderade på hur jag skulle vilja bli mottagen när jag kom hem efter en helg med dåligt med sömn och kom fram till att en renbäddad säng vore ju inte fel. Det värsta med att städa är att jag oftast blir less innan det är klart. När man börjar är det helt OK men innan allt är klart är jag så kräkless på att städa så det blir lätt lite halvdant på slutet. Sovrummet blev ordentligt städat, dammsög till och med under madrasserna men sedan blev det mest dammsugit och lite torkat här och lite torkat där... toaletten är kvar men det hinner jag nog innan han kommer hem. Promenaden däremot har inte blivit av men... det är ju inte för sent ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar