söndag 15 april 2012

Trött och nöjd

I dag har jag sprungit 20 minuter i sträck utan att stanna och gå någonting. Känner mig nöjd och stolt. Vi har varit i stugan och stökat på hela dagen så jag var ganska trött när vi kom hem men gav mig ändå iväg ut. Nu sitter jag här och är härligt avslappnad och jättetrött. I morgon drar skolan igång igen efter påsklovet och det blir en intensiv vecka... men påsklovet har varit bra och jag känner mig trots allt ganska utvilad så det går nog bra.

Svärmor har varit med i stugan i dag. Jag har saknat henne! Sedan hon träffade sin särbo har hon sällan tid eller ro att vara i stugan med oss. Kommer de ner tillsammans så fikar de eller äter middag och sedan åker de. Men i dag kunde inte särbon följa med så svärmor kom ned till fikat och stannade tills vi åkte hem. Vi gick igenom lite gamla saker och satt i solen och fikade och hade det bra. Sedan var jag och köpte kinamat och så käkade vi tillsammans hemma hos henne. En bra söndag helt enkelt! Sovrummet i stugan är i stort sett klart. Det ska bara upp en gardinstång och köpas gardiner. Är imponerad av sambon som verkligen har slutfört ett projekt den här gången. Det är inga ospikade lister eller något som är omålat. Vi har ju hjälpts åt och jag har ju också målat men när det gäller att snickra så är jag helt enkelt inte lika bra som honom och då blir det inte att jag gör något sådant. En tröskel är kvar, för den är lite klurig hur vi ska få till men han har börjat och det är mot vardagsrummet så den blir nog gjort för där vill man inte ha en ful kant utan tröskel.

Till veckan drar jag igång vecka 4 i min halvmaratonskola, Först intervaller 2,5 min spring, 3 minuter gång, dag två blir det 1 min spring så fort jag kan och 3 min gång. 1 dag med 30 minuter arobiserade övningar. Om jag lyckas boka ett pass vore det kanonkul att prova Zumba. Jag har aldrig lyckats boka det för folk är så på och de bokas upp på en halvtimme när de släpps. Till sist är det 20 minuter spring i lugnt tempo igen dag 4. Ser fram emot veckans pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar