torsdag 17 maj 2012

Bloggpaus

Oj, vad länge sedan jag skrev! Det ser jag som ett gott tecken. Det brukar innebära att jag mår ganska bra nämligen. När jag har något som krånglar omkring mig så är bloggen en liten ventil att lasta av sig lite.Det känner jag inget behov av just nu.  Men just nu är det hockey VM och jag är inte så blodigt intresserad av hockey utan tittar och skriver samtidigt. I dag har vi varit ute och shoppat lite sambon och jag. Ny hylla, nya gardiner och en fotpall blev resultatet. Innan dess har vi dessutom köpt nya soffbord och en ny TV-bänk. Sambon har dessutom tvättat överdragen på soffan och kuddarna till. Jag ska nog åka bort mer ofta för det mesta hände när jag inte var hemma. Kom hem från Stockholm i går efter tre dagars konferens om IT och lärande. Intensiva och härliga dagar med bra innehåll och riktigt roligt med mina kollegor inom PIM.

Med träningen går det fortfarande ganska bra. I helgen som var hade jag ett litet bakslag. Kände att jag var trött i lördags men gav mig iväg i alla fall. På schemat stod intervaller. 1 minut med spring så fort jag kunde och 2 minuter gång emellan. Men jag orkade inte springa hela minuten första svängen och tempot på de andra intervallerna var inte speciellt högt... tjurig som man är så sprang jag ändå hela intervall-passet och tog en extra minut också eftersom jag fick avbryta en av dem eftersom jag tog tvärslut. Jag hinner bara innanför dörren innan näsan börjar rinna och sedan rann den konstant tills jag köpte och använde Ortrivin comp nästa dag. Det kändes i kroppen att det var förkylning och inte allergi men sprayen fungerade fint och efter att ha tagit det ganska lugnt i söndags var det helt OK att sätta sig på tåget på måndag morgon. I dag tog jag om de misslyckade intervallerna och i dag gick det betydligt bättre. Är inne på min 7:e vecka på schemat och det känns som om jag har något hållbart på gång!

I morgon är det en jobbig dag. Min sambos morbor begravs och det blir en dag av sorg och saknad. Mest känner jag med hans närmaste familj men även vi saknar och sörjer honom mycket! Han var en fantastisk person! I övrigt känns det som om det blir en intensiv helg. Sambon fyller år på söndag och vi skall gå i kyrkan på förmiddagen. Har bakat lite idag men ska väl fortsätta med det i morgon förmiddag. Stugan får nog vara i helgen om vi inte firar sambons födelsedag där vill säga. Det beror på vädret! Härligt! Nu gjorde Sverige mål!!! Nja, det är väl bara att inse att jag inte har så mycket spännande att skriva om just nu så det är väl lika bra att lägga ner. Kanske ska fixa gardinerna istället....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar