onsdag 11 april 2012

Fast!

Ja, det blir inte mycket nedskrivet här nu för tiden inte... med läsplattan blir det inte mycket skrivet. Jag tror att jag ska lämna den på jobbet och ta med datorn hem istället... Det blir mycket tid med plattan. Nu för tiden ser jag inte bara på tv utan plattan är oftast med. Ibland följer man något på twitter samtidigt som man kollar programmet. Roligt att se allas kommentarer!

Nu har jag påsklov och har startat jobbdatorn för att jobba lite. Pim tar ju inte påsklov så jag hade lite uppgifter att rätta. Då får man passa på att skriva lite också. Det är riktigt trist väder ute, regnigt och disigt. Det är bara att konstatera att jag är väldigt påverkbar av väder. Blir lätt lite seg och låg när det är såhär. En dag går bra. I går shoppade jag mest hela dagen och sedan var jag ute och sprang... men i dag  är det lite tyngre och shoppa har jag inte råd med mera idag. Ibland blir det sädår när man är ledig att du har alla möjligheter men ingenting blir gjort. Sambon drog på träff med ledningsgruppen och kommer inte hem förrän i morgon och jag har inget bestämt eller planerat. Ska brorsans hund få en promenad i regnet? Ska jag gå på gymet och köra ett pass? Eller ska jag köra mitt andra pass löpning för veckan? Tittar just på TV om löpning... och det är bara att konstatera att jag är fast. Hade någon sagt till mig när jag var tonåring att du kommer att tycka att det är jätteroligt att springa när du blir äldre, hade jag skrattat den personen rätt i ansiktet och sagt Aldrig! Men jag bara älskar det! Det som är mest fantastiskt är att jag gör som jag aldrig gjort tidigare. Jag hittade ett träningsprogram på Iform som hetter "Halvmaratonsskolan" för dig som aldrig löptränat tidigare. Jag körde igång med den och har aldrig upplevt tidigare att det är så roligt att springa. Jag tror att det är för att jag lyckas vid varje pass. Det första passet sprang jag åtta minuter i intervaller. Inte mycket kan tyckas men kroppen hinner vänja sig och verkar hålla mycket bättre än tidigare och jag orkar mitt pass trots att jag är lite trött eller att jag tränade en dag innan. Dessutom är det mycket intervallträning och jag märker att jag får lite bättre tempo på min löpning mot för tidigare.

 Lincoln+Memorial%2FWashington+Monument%2C+Aug+2009+-+16
Så detta känns mer hållbart än när jag bara börjat springa planlöst tidigare. Det är så lätt att man vill för mycket! Men nu är det väl dags att ta tag i dagen och se till att få något roligt gjort... det gäller ju att passa på när man har påsklov! Jag tror att det blir regnställ och Boberget tillsammans med en gammal Piripopp! Brorsan säger att hon inte är så pigg så det gälller att passa på medan hon fortfarande finns kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar