lördag 24 mars 2012

Värsta på länge

Vintern har verkligen bjudit på förkylningar. Lägger man ihop dagarna har jag varit förkyld i över en månad. Skyller på min chef som framhöll hur frisk jag varit den här vintern ... och så bröt helvetet löst ;-)
Den här sista omgången har jag jobbat trots feber och rejäl snuva. Hade helt enkelt inte råd att vara hemma. Men jag fick lägga om lite jobb och gick hem tidigare när jag kunde. Med hjälp av Kanjang vände det snabbare än vanligt. I går funkade det mesta som vanligt igen. Morgon med hemmajobb, promenad med tre hundar. Iza, Billy och Piri. Inte lika lång som vanligt men ändå en tur i skogen. Möte på em. och sedan frissan. Handla, hem och städa och fixade middag för sambon och en kompis till honom. Men när de gick på konsert med Takida gick jag och la mig lätt utmattad!

I dag var sambon rejält förkyld och trött fast han var hemma tidigt i går kväll. Så jag åkte till stugan och målade taklister och satte om blommor alldeles själv. Ganska skönt!  All snö är i stort sett borta nu. Flrtsätter det såhär blir det snart sommar. Blåsippor och tussilago blommar och allt känns lite upp och ner...Nu blir det godnatt igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar